Kedi Tüyü

2017-12-26 18:15:02

Kedi sahiplerinin pek hoşlanmadığı; kedilerin tüy dökmesi ve tüy bakımı konularının çözümü aslında birkaç basit bilgiden geçiyor. Tabi hayvanlarla ilgili her konuda olduğu gibi, hayvanın özel durumuna ve cinsine göre bu bilgiler değişebildiği için net bilgileri veteriner hekimden almak gerekiyor.

Kedilerin tüyleri için gerekli bakımlar yapılırsa, daha parlak ve daha canlı tüyler ortaya çıkar. Bakımlı tüyler aynı zamanda kedileri de mutlu eder. Bu nedenle bakımların düzenli ve doğru yapılması son derece önemlidir.

Kediler zaten kendilerini düzenli olarak yalayarak temizler ancak bu işlemi devamlı yapmaları sonucunda tüy yumağı yutma ve buna bağlı rahatsızlık durumları ortaya çıkabilir. Bu nedenle kedilerin bakımlarında sahiplerin de yardımcı olması faydalı olur.

Kedi tüyü bakımı için; kedi yaşına ve cinsine uygun tarak, fırça ve temiz bir bez parçası yeterli olur. Kedi tüyleri uzun ise tarama işlemi hemen hemen her gün yapılmalıdır. Kısa tüylü kediler ise bu kadar sık taranmaya ihtiyaç duymaz.

Tüylerin yumuşak bir fırça( kediniz için en uygun fırça bilgisini veterinerinizden alabilirsiniz) ile baştan kuyruk kısmına kadar yavaşça ve çekerek taranması gerekir. Kedilerin bu işleme alışması için yavru olduğu zamanlar tarama işlemlerine başlanmalıdır.

Kedilerin; pirelenme, sık sık tüy dökme ve hastalıktan korunma gibi özel durumlarla karşılaşması sonucu tüylerinin tıraş edilmesi gerekebilir. Veteriner hekim kararıyla çok sık olmadan kedi tıraşı ve kedi şampuanı ile özel banyosu veteriner tarafından yaptırılır.

Kedilerin günlük tüy bakımında ve temizliğinde ıslak bir bez yeterli olur. Zaten kendilerini temizleyebildikleri için çok sık banyo yapmaları ve tıraş olmaları gerekmez.

Kedinizin tüm kuaför işlemleri ve diğer işlemleri için Megavet’i arayarak randevu ve bilgi alabilirsiniz.