Veteriner

2018-01-04 21:06:53

Üniversitelerin beş yıllık veterinerlik fakültelerini başarı ile tamamlayan ve diploma almaya hak kazanan kişilere ‘veteriner’ unvanı verilir. Lisans eğitimini başarıyla tamamlayan veteriner hekimler çeşitli kliniklerde veya hastanelerde hizmet verebilir.

Hayvanların sağlığı söz konusu olduğu zaman; sağlık kontrollerini, günlük bakımlarını, aşılarını ve aşı takiplerini, cerrahi operasyonları, hastalık tespitlerini ve tedavilerini mutlaka uzman veteriner hekimler yapmalıdır.

En basit tüy kesme operasyonunda dahi veteriner hekim kontrolü yapılması gerekir. Basit ve bilgi gerektirmeyen bir işlem gibi gözükse bile hayvanların derilerinin incelenmesi, tüylerinin ideal uzunlukta olması ve belirli bölgelerin hijyenik olarak temizlenmesi için uzman tavsiyesi alınmalıdır. Örneğin; hayvanların deri hastalıkları varsa tıraş işlemleri yapılmamalıdır ve tedaviye başlanmalıdır.

Hayvanların hastalık belirtilerinin yorumlanması ve hastalıkların önüne geçilmesi için de mutlaka düzenli olarak veteriner ile görüşülmelidir. Halsizlik, kusma, ishal ve iştahsızlık gibi basit nedenler bile bazen büyük hastalıkların habercisi olabilir. Bu yüzden hayvanların rutin olarak kontrol edilmesi gerekir.

Ağır ve ölümcül hastalıkların önüne geçebilmek için de düzenli olarak aşılar yapılmalıdır. Hayvanları kendi hallerine bırakmak özellikle şehir hayatında hiç doğru değildir. Çünkü hayvanlar pek çok mikroba açık halde yaşarlar. Bu yüzden anne sütünü bıraktıktan hemen sonra ilk aşılarına başlanmalı ve devamında düzenli olarak aşılarına devam edilmelidir.

Ayrıca her hayvanın ve her hayvan cinsinin ihtiyaçları farklıdır. Beslenme düzeni, beslenme şekilleri, yaşaması gereken doğal ortam koşulları, problemli zamanları, eğitim şekilleri, aşıları ve bakım zamanları değişiklik gösterir. Veteriner hekimler bu konuda son derece donanımlı oldukları için hayvanlara en doğru tavsiyeleri verir.

Megavet Veteriner Kliniği’nde çalışan veteriner hekimler de son derece profesyonel ve donanımlıdır. Veteriner hekimler özellikle cerrahi gibi hassas alanlarda ‘uzman’ olarak çalışır. Bu nedenle hem sizi hem de hayvan dostunuzu en iyi şekilde ağırlar.