Veteriner Cerrahi

2018-01-09 15:47:51

Veteriner hizmetleri arasında ‘cerrahi’ işlemler de yer alır. Veterinerlikte cerrahi alanı son derece hassas ve önemlidir. Bu nedenle alanında uzman veteriner hekimlerin çalışması gereklidir.

Veteriner cerrahi hizmetleri arasında; ortopedi, genel cerrahi, jinekoloji, göz-kulak cerrahisi, çene-ağız cerrahisi gibi alanlar yer alır.

-Ortopedi alanı; kırıklara müdahale eder ve disk hastalıkları ile ilgili çalışır.

-Genel cerrahi alanı; sindirim sistemi, yumuşak doku, organlar, tümör vb. alanlarla ilgili çalışır.

-Jinekoloji alanı; kısırlaştırma, doğum süreci, meme hastalıkları ile ilgili çalışır.

-Göz-Kulak cerrahi alanı; göz kapağı, göz içi ve göz kanalları, kulak kanalları, kulak kepçesi, göz-kulak iltihabı gibi hastalıklarla ilgili çalışır.

-Çene-Ağız cerrahi alanı; diş çekimi, diş temizlenmesi, ağız içi hastalıkları ve operasyonları ile ilgili çalışır.

Cerrahi operasyonlar öncesi her hayvanın hassasiyeti incelenir ve buna göre anestezi dozu ayarlanır. Cerrahi operasyonların gerçekleşmesi için hijyenik ve tam donanımlı bir klinik ortamının var olması gerekir.

Daha sonra alanında uzman veteriner hekimler ile birlikte operasyon görevlileri cerrahi operasyonları gerçekleştirir. Bu konuda profesyonellik çok önemlidir çünkü her an komplikasyonlar gerçekleşebilir. Tecrübeli veteriner hekimler ani gelişen durumları nasıl yöneteceğini bilir.

Aynı zamanda cerrahi müdahaleler sonrası bakım süreci de önemlidir. Cerrahi müdahale görmüş hayvan dostların bazen veteriner gözetiminde kalması, yoğun bakıma girmesi veya yatışının gerçekleşmesi gerekebilir. Bu nedenle tam teşekküllü bir veteriner kliniği şarttır.

Megavet Acil Veteriner Kliniği’nde hem laboratuvar hem de diğer gerekli tüm ekipman bulunur. Cerrahi alanda ise yalnızca uzman veteriner hekimler çalışır. Megavet ile iletişime geçmek için ister kliniği ziyaret edin, ister telefon ile bilgi ve randevu alın.