Veteriner Hakkında Kısa Bilgi

2017-03-29 21:09:42

Veterinerlik bilimi, zoonotik hastalığın  insan dışı hayvanlardan insanlara bulaşan bulaşıcı hastalıkların izlenmesi ve kontrol edilmesi , gıda güvenliği ve temel tıbbi araştırmalardan elde edilen insan uygulamaları yoluyla dolaylı olarak insan sağlığına yardımcı olur.

Evcil hayvanları sağlıklı ve uzun süre yaşatarak canlı hayvan sağlığı izleme ve tedavisi ile zihinsel sağlık yoluyla beslenmeyi de sağlıyorlar. Veteriner bilimciler genellikle iş türüne göre epidemiyologlar ve diğer sağlık veya doğal bilimcilerle işbirliği yapmaktadırlar. Etik olarak, veteriner hekimler genellikle hayvan refahına bakmakla yükümlüdürler.

Veterinerlik bakımı ve yönetimi genellikle veteriner hekim tarafından yürütülür (genellikle veteriner, veteriner hekim veya veteriner hekimler olarak bilinir). Bu rolü, insan tıbbındaki bir doktorun eşdeğeridir ve genellikle lisans sonrası eğitim ve yeterlilik içerir.

Çoğu veteriner, hayvanları doğrudan tedavi eden klinik ortamlarda çalışır. Bu veteriner memurları, her tür hayvanı tedavi eden genel bir uygulamaya dahil olabilirler;, laboratuar hayvanları, hayvanat bahçesi hayvanları veya atlar gibi belirli bir grup hayvanda uzmanlaşmış olabilir ; Veya cerrahi , dermatoloji , laboratuar hayvan tıbbı veya dahili tıp gibi dar bir tıp disiplininde uzmanlaşmış olabilir .

Sağlık uzmanlarıyla olduğu gibi veterinerler de hastalarının bakımı ile ilgili etik kararlarla karşı karşıyalar. Meslek içinde güncel tartışmalar olmakla birlikte hayvanlar üzerinde tamamen kozmetik prosedürler içermektedir.

Hal böyle olunca en iyi dostlarımız hayvanların sağlıklı olması, dolaylı yoldan bizleri etkilemektedir. Dünyada her şey bir şekilde birbiri ile bağlantılıdır. Veterinerlik bilimine yaşamlarını adamış biz hekimlerin hayvanlara verdiğimiz değer ve hizmetle birlikte doğal döngüye yarar sağladığımızı bilmek işimize duyulan saygı ve güveni perçinlemektedir. https://www.megavet.com.tr/

Verilen hizmetler;

Acil ve Cerrahi Müdahale